I Spit on Your Grave (2010)
Říkala jsem si, že jsem dlouho neviděla nějaký film. Sáhla jsem proto na doporučený film I Spit on Your Grave z roku 2010, který se hlásá štítky jako horor, thriller a drama v jednom. Člověk mého vkusu tedy v tichosti zajásá a dá se do "jistě legálního průzkumu internetu".

Za pár desítek minut byl film nachystán ke shlédnutí. Napřed jsem si říkala, že se na něj nekouknu, ale zvědavost mi nedala. Vzpomínám si, jak jsem si s kamarádem po icq napsala "To je porno?", protože podle publikovaných obrázků, kde vidíte znásilňovací sexuální pozice vás asi nic moc jiného nenapadne. Když si tento film pustíte - zjistíte, že to v podstatě opravdu o ničem jiném není.

Ne, já tento snímek nebuzeruju, ani náhodou! Jen bych mu odebrala štítek "horor", protože to podle mě žádný horor není. Je to příběh mladě spisovatelky, která chce na opuštěné chatě získat klid pro psaní. Sem tam si zaběhá a sem tam se poleje vínem. Bohužel jsou v jejím okolí nadržení hovada, kteří jsou toho nejhoršího typu, kdy myslí jenom na jedno a žena pro ně není člověk, ale jen kus masa.

Využijí retardovaného Matthewa a dají mu možnost přijít o panictví. Scény jsou vyloženě brutální, já osobně přemýšlím, jak se to asi točilo.. ale každopádně, když se vrátíme k obsahu filmu.. zjistíte, že je tento film jasným odrazem toho, co jsou dnes lidi schopní udělat. Nevím jestli by tedy takto brutálně zneužitá dívka zvládla zlikvidovat takovým způsobem své násilníky, ale klobouk dolů a má mé sympatie, protože já bych jim nic jiného nepřála.

Celý film je v podstatě o brutalitě, ukázkou mužského namyšlení a povyšování se nad ženami a následnou pomstou oběti, která si vše vychutná a ukáže ironii tohoto činu, když se téměř na konci filmu objeví věta policisty - jednoho z násilníků :"Kde je moje dcera? Co jsi s ní udělala? Je tak mladá a nevinná!" z následující odpovědí oběti :"To jsem byla taky."

Takže tento snímek stojí za shlédnutí - minimálně pro vykrelení této brutální situace. To, že jsou lidi hovada a že existují typy "mužů", kteří s ženami zachází jak s póvlem je známá věc. Já bych jim jen tento film ukázala.. i když nevím, jestli by ho neměli za romantický snílský snímek plný krásy a pochopení.
Názory (1)
Napsal/a Cukýna
Mě tenhle filmes nic neříká, ale sosnu si ho a zkouknu. Jsem zvědavá.